Vi bruger cookies. Anvender du safeaway.dk, accepterer du samtidig vores brug af disse cookies.Læs mere her eller luk besked: cookies

– Travel Insurance the right way
Køb direkte uden fordyrende mellemled

Dine rettigheder ved flyaflysninger

Mit fly er aflyst. Hvordan er jeg stillet?

Hvis dit fly bliver aflyst er det ikke dit rejseforsikringsselskab du skal kontakte, men derimod flyselskabet der står bag din afgang. Flyselskabet er ansvarlig for at få dig videre til din destination.

Flyselskabet skal tilbyde dig en af følgende muligheder:

  • Refusion af billettens pris
  • Ombooking til næste mulige afgang eller
  • Ombooking til et senere tidspunkt, hvor du hellere vil/kan rejse

Hvis du bliver ombooket til en senere afgang, har du ret til at flyselskabet betaler udgifter til din overnatning. Det gælder selvfølgelig kun hvis ombookningen betyder, at du er nødsaget til at tage en overnatning. Flyselskabet skal også dække dine udgifter til transport til og fra hotellet.

Er der, når rejsen bliver aflyst, under 14 dage til dit planlagte afrejsetidspunkt har du ret til kompensation – dog kun ved aflysninger der ikke er forårsaget af uvejr, strejke eller lignende.

Har du haft udgifter på grund af aflysningen til eksempelvis mistede hotelovernatninger på rejsedestinationen, kan du have ret til erstatning.

Kilde: Forbruger Europa

Videre til værktøjslinje